Monday, January 17, 2011

Dulu Aku Ada Kucing

Dulu aku ada bela seekor kucing Malaysia(bulu xlebat,ekor xkembang)... aku dah xingat tahun berapa kejadian ini telah berlaku tapi yang pasti masa 2 aku baru sekolah rendah lagi, hingus meleleh sedut pon pakai mulut lagi masa 2... Dalam banyak2 kucing yang penah aku bela, yang ni la paling close sekali dengan aku...


Nama dia bapak aku letak TIGERESS.. Atas sebab minat aku yang mendalam pada katun Tundercat masa 2 sampai sanggup rakam guna video tape so bapak aku pon pilih la nama glemer 2.. Lagipon dia punya kaler badan kaler oren gitu.. asyik letak comel,comot,bobo,putih,hitam apa barang... Xboleh nak komersial langsung... Konon bajet cute+suci la letak nama cam 2... ntah2 kucing 2 pon geli misai dia dengar... Nama ganas la sikit baru la xda kucing2 lain berani cari pasal nak dekat2... cita2 dia nak jadi mafia...


Dia ni memang manja dengan aku... Pagi2 masa nak bangun pegi sekolah dia la yang tolong kejut aku sambil menjilat2 kaki dia sendiri beserta kaki aku sekali... aku xtau la niat dia ikhlas nak kejut aku atau semata2 nak melepak kat atas tilam aku yang kalau dikira kelembutan dia dah sama level dengan pelantar belakang rumah aku dulu 2... Bila mak aku hantar aku naik van sekolah dia pon ikut sampai dalam van pon dia naik... memang terharu la aku... Apa yang buat dia manja dengan aku sangat pon aku xtau la sedangkan yang bagi dia melahap bukan aku pon... Mak dengan bapak aku ja... Kerja aku cuma geletek pundi kecing dia hari2 ja... mungkin sebab 2 la kot... Dia jugak antara kucing yang bijak jugak la sebab pandai kencing dan berak dekat luar... xpayah suruh... Kalau dia terkurung sekali pon dalam rumah 1 malam, dia xkan kecing besepah... Rilex ja dia tunggu mak aku bangun subuh... Nampak ja pintu terbuka luas, xda bagi salam melompat dia terjah keluar... Agak2 pedih x dia bila kencing tahan lama2 yek.. Aku pun xpenah tanya... kepakaran dia dalam bidang penangkapan tikus adalah pada tahap master... Tunggu masa nak ambik Phd ja... 


Tapi dalam banyak2 sifat murni dia ni, ada juga sifat yang kurang sikit... Suka sangat membiak.. Xkira tempat, masa keadaan... nampak je awek kucing seksi ke xseksi dia xda pandang kiri kanan dah terus ejas cara hardcore... jenis kucing keberet ke, solehah ke dia rembat buat serupa ja... cam sial ja perangai... xapala asalkan jangan dia g rembat ayam bapak aku sudah... kang xpasal2 ayam 2 betelur masuk Metro Ahad... 
Bab gaduh jangan cakap la.. dengan saiz badan ala2 Arnold Schwarzenegger versi bangsa kucing xdanya yang berani buat onar... kalau dia nampak awek2, skandal2, bini2, janda2 dia kena ngorat atau curang memang nahas la... Dia guna bedal batang paip PVC belakang rumah aku ja xdanya belas ehsan... Bila kantoi dengan aku paip PVC dah barai, boleh ja dia buat muka xbersalah sambil berselera makan wiskes cicah sardin... 


Tapi lepas 3 tahun kami bersama saling sayang menyayang... akhirnya sampai la satu masa di mana dia dah agak kurang aktif bukan kurang la memang xaktif langsung dah... banyak masa dia melepak depan pintu je... mungkin mengenangkan kenangan zaman muda dia dulu... makan pon dia dah xlalu.. dah xluak.. dulu sepinggan xcukup sekarang satu suap pun xhabis.. badan dia yang sasa dulu dah hilang... bapak aku saspek mulut dia ada masalah... orang kampung cam kitaorang mana tau nak pegi jumpa doktor haiwan ka vaterinar ke apa ke... Akhirnya setelah seminggu, mak aku kejut aku bagitau kucing aku dah xda... aku yang selalu bila bangun mesti take time kasi refresh otak dulu kali xda dah, xsempat baca bismillah aku dah terjun ke luar... aku tengok kaku je Tigeress.. senyap... sejuk... keras... mulut dia tenganga ja... aku kuis2, aku gosok2 badan dia, aku geletak pundi kencing dia... still xda reflek.. "dia dah mati," sayu je suara mak aku dari belakang... pasni xda la yang nak jilat kaki aku pagi2, xda la yang nak ikut hantar aku pegi baik van, xda la aku boleh main geletek2 lagi... semua 2 dah xda, dah xda yang boleh ganti, dah xda yang terbaik macam dia... pagi 2 aku menangis, betul2 punya nangis, xberenti2 tangan aku geletek dia... Bapak aku buat kubur dia dekat belakang rumah... memang terasa sangat bila dia dah xda... 


p/s Lepas pada, aku cuba wariskan title Tigeress 2 pada boley dikatakan cucu dia la... tapi haram...dah la pemalas, penakut pulak 2... orang suh kejar tikus bukan tikus kejar dia.. berak besepah... jangan kata nak kejut aku bangun tido, jeling aku pon xnak time masa aku nak pegi sekolah... yang dia ikut satu je.. jeng2... suka menambah zuriat xda perancangan punya... 

5 comments:

  1. hahaha, rumah aku pun byk kucing.. adik aku yg bela.. aku xsuka sgt~ :)

    ReplyDelete
  2. ko ni xda sifat penyayang..adek ko laki pompuan??umo bapa??single??ahahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha ! kacak ahh kucing ko . kekekeke

    ReplyDelete
  4. lelaki pn leh feeling2 kat kucen ke...
    ko mst jiwang kn..

    ReplyDelete
  5. tomato - xkacak..macho 2 da...
    amira - ikut sunnah nabi beb..

    ReplyDelete