Sunday, February 13, 2011

Yea!! Yea!! Valentine's Day

Tokey kedai coklat dan bunga selalu penat jari kira untung time Valentine day..

Yeayea,. Esok hari kekasih.. Nama glemer sikit Valentine Day.. Mari menyanyi besama saya..
Selamat valentine day,
hari untuk kita becinta2,
selamat kami ucapkan,
genap 9 bulan kita jadi papa dan mama..

Siapa penah sambut valentine day? Pada yang penah.. Tahniah, 2 menandakan anda penah jadi jahil.. Cukup melompat2 kegembiraan 2 ok, mari sambung baca lagi..

Kenapa korang sambut valentine day?
Oh tanda cinta korang kat pasangan korang.. So sweet..
Ok mulai sekarang berenti2 la ok buat amalan 2.. Lagi sweet kalau korang xsambut, kalau sangap jugak nak sambut hari2 kasih sayang ni, sambut la hari bapa ka, hari mak ka, anyversari kawen ka..

Valentine day ni budaya barat, da maksud2 dan sejarah sendiri kenapa diorang sambut.. Antaranya untuk dewa2,untuk paderi,untuk kemenangan keatas orang islam etc.. Jadi apa pulak tujuan korang sambut? Kita orang islam ada dewa ka? Kita ada paderi ka? Aku rasa xda atau mungkin aku yang xupdate tentang islam kita.. Sudah2 la sifat nak 'pandang ke barat' 2.. Dah banyak sangat kot budaya diorang yg kita ikut.. Dari pakaian, cara hidup dan macam2 lagi.. Xkan sampai raya diorang pun kita nak sambut.. Diorang xda pun sambut Maulud Nabi, Awal Muharam 2 semua.. Kita saja yang sebok2 nak ikut diorang 2.. Setan nirojim 2 siap nari poncho2 lagi bila kita sambut..

Jadi nasihat aku, kita sebagai muslim adalah tidak bijak kalau kita sambut 2 semua.. Hentikan la zaman jahiliah kita ok.. Xrugi pun.. Lagi afdal kita sambut maulidur rasul 15.2 ni.. Banyak2 la selawat kat nabi junjungan kita.. Tolong la ok.. Tolong sangat2..

P/S Ingat jangan da niat nak produktiviti esok yer.. Aku siku rusuk 2..

2 comments: