create your own banner at mybannermaker.com!

Thursday, June 23, 2011

Keselamatan Jalan Raya

Keselamatan Jalan Raya (tajuk bapak boring)

Korang tau x kebanyakkan mangsa kemalangan jalan raya melibatkan penunggang motorsikal.. Xkesah la penunggang 2 sebuah mat rempit atau bukan tapi penunggang2 ni jugak la tetap kerap menjadi mangsa... Mencarut pa la yang aku tulis ni??ah sudah aku pun xpaham.. Xapa kita teruskan saja.. Sebagai penunggang motorsikal kita lah orang yang paling perlu berhati2, sebabnya kereta besar2 xperasan kita, diorang kan besar jadi diorang bodoh la sikit bab tengok benda2 halus cam kita si penunggang motorsikal ni... Bila berlaku kemalangan pulak secara otomatiknya kita kena label mat rempit.. Apa kejadah semuanya ni.. Kita bawak motor 20km/j pon orang langgar kita tetap mat rempit.. Haram jadah sungguh semuanya ni.. Dan haram jadah pa yang aku merepek cerita ni..
mat rempit rare

Yang sebenanya aku nak cerita, semalam aku pergi tengok cerita Green Lantern dengan kazen aku... cerita ni nak kata best, gempak gila babeng 2 xda la... Jauh sekali dari apa yang aku suspekkan.. Jalan cerita agak slow, lawan2 xda banyak, romen2 xda... Cuma ada la part comolot sikit yang xda sampai terbawa2 ke mimpi ngeri berair.. secara kesimpulannya boleh la tahan...
Masa dalam perjalanan balik dengan hati yang agak terkecewa, semangat untuk mengorat minah vietnam pon kian pudar.. Adalah lebih baik aku terus balik saja..
Masa tengah2 laju2 bawa moto tiba2 je datang seketul batu melayang hinggap terus ke dagu aku.. Korang tau x batu?? Batu kalau kena muka sakit tau.. sangat celaka sakitnya dalam bahasa inggeris... Nasib batu kecil kalau batu besar?? Boleh cedera parah tau x.. Mana datang batu ntah tengah2 highway... Penunggang motorsikal jugak yang kena, Mat rempit jugak ke kalau kena batu kat muka masa tengah bawa motor???

ni batu

Imagine la ni aku ngah bawa motor.. awek belakang 2 abaikan..
malas nak edit.. bayang2 sendiri la yek.. Kang aku letak pic maria ozawa korang bayang lain pulak...

No comments:

Post a Comment