Thursday, May 19, 2011

Malam Jumaat Punya Cerita

Malam jumaat mai lagi.. 2 makna dia malam untuk kita beromen... Hoi 2 untuk orang yang dah selamat bayar n terima mas kawin saja yang belom lagi n yang baru nak mumayyiz 2 meh kita baca cerita hantu... Hari 2 ramai no komplen cerita aku xseram... Ala syamsul pon buat cerita seram xberapa seram rilek ja korang p pawagam... Kang aku ambik Maria Ozawa jadi model cerita aku kang nak??


Ok cerita ni pon masih cerita dari dalam kampung aku jugak tapi dah lama la, time aku kecik2 dulu... Syamsul pon masa 2 dok main kat taman mainan lagi... Dulu kampung aku memang peymes la cerita2 hantu ni... Kira kena2 rasuk ni macam cerita gosip artis la... Tapi kali ni aku xnak la cerita pasal rasuk2 ni... kat tv pon dh banyak cerita... Aku nak cerita pasal sembunyi2 pulak.. cam xseram ja... cerita pasal orang disembunyikan oleh hantu... Hah ok sikit bunyi dia... Selalu dalam kes kena sembunyi ni, bunian la yang selalu kena tuduh... Tapi hantu lain pon boleh jugak sorok2 anak orang ni, tapi bunian la lagi peymes sebab diorang orang lama..


Cerita ni bermula masa aku dengan geng2 kampung aku ada la dalam 100orang tengah best2 main Aci Ligan Nyorok... Dalam bahasa ringkas main sembunyi2... Sebab Stim sangat main, kitorang terlajak main sampai maghrib.. Masa 2 sapa yang jadi tukang cari aku dah xingat... Tapi dia dah dapat cari semua budak tapi tinggal lagi sorang ja yang xdapat2... Member aku yang sorang ni Lan nama dia memang gila sikit, cukup payah nak kantoikan dia, macam pelesit kalau dia lari... Sebab dah bosan sangat mencari, kitorang sepakat nak balik ja, mak masing2 pon dah stanby depan pintu bersama rotan masing2... Pergh balik ni mesti barai belakang gua... Lepas maghrib kampung aku kecoh sebab mak dia kata Lan xbalik2 lagi... Aku ingat Lan takut nak balik pasal mak dia memang johan bab bantai2 budak ni... Tapi ternyata sekali dugaan aku meleset dia memang hilang... Puas 1 kampung mencari... Kami yang main sekali ni kena join jadi saksi tempat2 yang kami main petang tadi.. Puas mencari dalam semak, atas pokok, celah jamban, bawah tikar tetap jugak xjumpa... Cara terakhir yang diambil, sorang brother kampung aku azan kuat2... Alhamdulillah lepas saja azan, cari kejap ja terus jumpa dalam semak dan kat semak 2 boleh kata dah dekat 10 kali orang pergi tengok sebelum ni...

Masa 2 keadaan dia memang mengerikan, xsanggup rasanya nak cerita tapi xpa aku cerita jugak... Keadaan dia masa 2 memang xbermaya, keliling dia banyak ulat2 dengan cacing yang pelbagai jenis... Mata dia terbeliak sambil tengok orang sekeliling dia... Masa nak angkat dia memang berat macam angkat motor ja rasanya... lepas hantar dia kat rumah, ada ustaz bagi dia minum 1 air, lepas 2 macam2 keluar masa dia muntah... Banyak pulak 2 dah macam beg plastk sampah yang hitam 2 pecah...


Jadi aku nak pesan kat korang jangan la suka sangat merayau2 time maghrib2 k... Balik rumah sebelum azan... Benda ni semua ada cuma kita ja yang xnampak...

P/S ok gua ngaku start bab muntah2, cacing2 2 gua tambah je...Besa la kan xtambah xmelayu la gua kan..ekkeke.. Enjoy jangan mara2... Esok kita g sekodeng pontianak mandi ok...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Lu orang kalau nampak hantu ni kasi pukul terus jangan kasi muka..

No comments:

Post a Comment