Tuesday, May 17, 2011

Kartun Dulu2 Yang Best

Zaman sekarang, rancangan kartun memang dah macam2 jenis keluar kat TV... Dari kartun luar negara sampai la anak tempatan sendiri yang cipta... Aku walau muka legend sekali pon aku tetap minat tengok kartun... Menceriakan hari ja bila tengok kartun2 ni... Tapi aku bukan nak cerita pasal kartun2 sekarang ni tapi aku nak ajak korang imbau balik kartun zaman korang masih kanak2 dulu... Bagi pembaca yang sekarang masih kanak2 pula kira zaman abang2 dia punya kartun la bukan zaman dia pasal dia masih benih lagi kan...

Kalau nak diceritakan memang banyak kartun yang aku minat masa kecik2 dulu tapi aku cuma nak cerita 1 ja... kartun orang malaysia jugak yang buat la xkan nak cerita pasal bangsa lain pulak kan... Ok dalam banyak2 kartun yang penah keluar kat Tv masa aku kecik2 dulu dan terpilih sebagai kartun terbaik aku ialah..jeng...jeng..jeng...
.
.
.
.
.
.
.
.
.

USOP SONTORIAN... Walau aku bukan orang johor aku tetap nk minat jugak cerita ni... Cerita ni telah dibintangi dengan berjayanya oleh Usop, Abu, Dol, Singh, Vellu, Ah Kim dan xlupa Selebet si ayam... Bagi aku cerita ni memang terbaik... Walau grafik dia memang hancur kalau nak dibandingkan dengan Kampung Boy atau Upin Dan Ipin tapi jalan cerita dia bagi setiap episod memang buat hati tertambat la... Jalan cerita dia memang comfirm akan diselitkan dengan nilai2 murni punya, memang sesuai sangat untuk tontonan kanak2 cam aku dulu2... Tapi 2 la nama pon kanak2, pergi jahanam sama nilai2 murni 2 yang aku tau ni kartun..kehkehkeh.. Dah besar baru perasan.. Kartun ni juga dari awal2 lagi dah diterapkan semangat 1 Malaysia tau...Aku rasa dulu Najib pon mesti tumpang layan cerita ni punya... 

Tapi setiap orang da pilihan masing2 kan, xsemua yang akan minat benda yang sama.. Sekarang rambut pon dah xsama hitam, ni kan pulak hati... Aku sertakan sekali link2 kartun ni sikit.. Korang minat korang klik la...
Selamat mengimbau.....................

Berkhatan

Selebet

Temberang


5 comments:

  1. terbaikkkk ...
    wei kartun anak2 sidek pon best jugak...
    hahaha .. teletubies ..btoi ka eja ??
    huahuahaauaua

    ReplyDelete
  2. teletubis 2 hg ja layan...hahahhaha..hg kn suka nari2...

    ReplyDelete
  3. hahahahaha .. sioottt toi la balik2 aku yang kena..motif aku ja suka tgk ?
    eleh ngaku ja la ang pon tgk jugakk..
    bukan ang jaguh nari2 kaaa...
    aku mana pandai nari2 ni..Ngeeeeeeeee:P

    ReplyDelete
  4. haaa... suka jugak^^
    Usop Sontorian.. dulu-dulu neh...
    err.. sontorian tu apemende eh??

    ReplyDelete
  5. Mashie c motip - aku ponco2 pon failed la..kekke

    ishiko - usop sontorian 2 yg suka "angkat tgn macam sy" 2..xknl??kekek

    ReplyDelete