Sunday, May 8, 2011

Mak, Hari Ini Hari Mak




Selamat hari ibu aku nak ucapkan pada semua warga ibu, mak, mama, mum, umi dan sewaktu dengannya… Pada semua yang masih ada mak 2 harap2 jangan la lupakan semua jasa mak2 korang, ingat syurga bawah tapak kaki mereka… Sempena hari ibu ni aku nak ucapkan dekat satu2nya mak yang aku ada dalam dunia ni… Walau aku tau, jangan kata nak buka internet nak sebut laptop pun mak aku xberapa nak betul tapi aku nak jugak ucap…

Mak,

Terima kasih sangat2 sebab sudi lahirkan adik kat dunia ni,
Terima kasih sebab besarkan adik dari tapak kaki besar dua jari sampai la kaki saiz 9 sekarang,
Terima kasih sebab bagi adik mandi waktu adik busuk
Terima kasih sebab tolong sikat rambut adik dulu, walau sikat belah tepi tak macam fesyen sekarang yang cacak2
Terima kasih sebab sudi masak tiap2 hari kecuali masa mak kerja shif pagi
Terima kasih sebab sapukan air asam jawa kat ubun2 adik waktu adik demam
Terima kasih sebab bawa adik pergi jalan2 ke Kelantan 2x walau adik hilangkan topi yang baru 1jam mak beli
Terima kasih sebab walau mak x teman adik keluar main tapi mak tetap bagi kebenaran adik keluar main
Terima kasih sebab walau mak xda spm tapi mak nak sangat adik jadi orang yang berpelajaran
Terima kasih sebab rotan adik kuat2, marah adik ganas2
Terima kasih sebab belikan motor ex5 PDN 4139 untuk adik
Terima kasih sebab urut adik tiap kali adik jatuh xkira la pokok ke, motor ke, basikal ke, kereta ke
Terima kasih untuk segalanya mak…..
Mak,
Walau adik xmampu nak bayar balik segala kos yang mak keluarkan untuk besarkan adik, walau adik xmampu nak ganti air mata mak yang mengalir sebab kenakalan adik, walau adik xmampu nak dukung mak balik selama Sembilan bulan 10 hari, walau adik xmampu nak bayar kesakitan waktu mak lahirkan adik tapi mak adik janji selagi adik berkudrat, selagi adik mampu berjalan, selagi adik mampu bernafas, selagi jantung adik berdegup, selagi mata adik terbuka adik akan jaga mak sepanjang hayat adik… Itu janji adik…

Happy Mother Day Mak… Engkaulah Ratu Ku…


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tunjukkan kebodohan, kebengapan, kejahilan, kejalangan, kemangkaqan, kebangangan
korang dengan hantar mak korang kat tempat2 macam ni...

10 comments:

  1. hukhuk .. terharu la plak baca blog ang ni..
    happy mother day ..
    mak ang msti bangga ad ank cm ang ..
    good boy ..hehehehe

    ReplyDelete
  2. ahaha..hg xbngga ka dpt kwn cm aku ni..haha

    ReplyDelete
  3. hahahaha...
    terlebih bangga k ..
    hero melayu 2 ...hahaha
    gambaq dlm fb....lalala

    ReplyDelete
  4. klu bangga tgu pa lg..belanja la..kekekkeke

    ReplyDelete
  5. ; adik!akak kat cnie dedaru membaca entry neh ye adik ye .. jaga mak taw ..kat akak xnak wish hEpy m0thEr day ker? hehe ;)

    ReplyDelete
  6. ang klu bab belanja no 1 ..
    adoyai ...
    aku nk jugak ang belanja aku ..
    huhuhu

    ReplyDelete
  7. happy mother's day to all mother in the world!

    ReplyDelete
  8. selamat hari ibu utk semua ibu2.. :)

    ReplyDelete
  9. aku tak bodoh .. ^^

    sayangg mak ns .. ehh :P

    ReplyDelete
  10. Mrs ZB - akak kena tgu jd mami dulu la br ley wish..kekek

    mashie - kan aku kata belnja aku 6x aku belnja hg skali..keke

    Tomato - spa yg syg mak dia mmg xbodoh...yer meh syg mak ns sama2 meh..keke

    ReplyDelete