Thursday, August 18, 2011

Cerita Bulan Posa Yang Lepas2


Bulan posa yang paling aku terasa begitu gagah sekali adalah sewaktu aku semester 1 di salah sebuah institusi pengajian yang di bawah ngauman kerajaan... Pertama kali aku posa secara berjauhan dari keluarga yang tercinta, walaupon sedih namun tetap ku gagahi jua perjuangan untuk tidak makan dan minum...

Sepanjang bulan posa, pensyarah2 aku sentiasa memahami isi hati para pelajar mereka yang letih berposa dan perlu bertukus lumus memukul tapak kaki untuk ke kelas pada bulan2 posa.. Apatah lagi sebagai pelajar baru, nak menyesuaikan diri memerlukan masa.. Jadi kelas selalu tak ada.. Terima kasih pensyarah...

Peluang2 macam ni, aku sebagai pelajar pelajar kena la gunakan dengan sebaek2nya kan... Untuk mengelak kan aku dan kawan2 aku dari terlepas sahur, aku mengisi masa aku dengan aktiviti2 yang berguna seperti bermain game di laptop yang aku rembat dari kawan aku... Nak harap kan kawan aku, suh dia tidor pandai la, bab2 bangun ni dia belum khatam.. Zaman2 ni aku xpandai on9 lagi... eja pon "online" lg.. My space pon orang tolong bukak kan.. Hebatkan?? Main game hingga xingat dunia akan menyebabkan masa berlalu dengan cepat, tengok2 dah sahur.. Jadi aktiviti sahur sentiasa berjalan dengan lancar xda kantoi2... Lepas sahur kena la tidor kan..Nak memulihkan balik tenaga2 harian yang dah guna... Bila dah tidor kompem2 aku bangun lewat kan.. Selalunya pukul 3 aku akan bangun... 2 pon sebab nak kencing, kalau pundi kencing aku dah xberfungsi aku xberani nak komen... Jadahnya bangun pukul 3 petang, kalau keluar kompem2 kantoi kan kita bangun lambat.. Awek2 tengok nanti xmacho la... Jadi xperlu nak pikir panjang2 aku amik keputusan sambung balik tidor.. Kul 5 aku bangun terus pergi bazar.. Kalau muka ngntuk pon orang2 mesti suspek tidor petang,, Besa la 2 bulan2 posa tidor petang kan... Bijak kan aku??? Wah indahnya ramadhan aku..sob3...

p/s = bulan2 posa xboley buh gambar neelofa selalu..hik3...

No comments:

Post a Comment