create your own banner at mybannermaker.com!

Sunday, August 14, 2011

Ais Krim Di Bulan Posa

Ais Krim,
Atau dalam bahasa inggerisnya Ice Cream, dalam bahasa mudah eskrem... Semua orang suka ais krim, xkira budak2 kecil, budak baru nak mimpi basah, budak2 yang dah lama mimpi basah mahupun orang2 dewasa yang otai bab2 mimpi basah... Apa mimpi2 basah bulan2 posa ni... Ais krim memang best bila dimakan waktu hari siang dikala suhu bumi terasa bagai nak mewarnai kulit badan... Ais krim di Malaysia memang banyak jenis, dari buatan luar sampai la buatan anak tempatan iaitu "Ais Krim Malaysia".. Tahniah Malaysia.. Ais krim ni kalau korang nak tau dah tercipta sejak 4 B.C lagi.. Cuma masa 2 xpopular pasal owner syarikata nestle, magnolia semua 2 belum lahir lagi.. Peti ais pon xda lagi...

Apa jadahnya cerita pasal ais krim tengah2 hari ni, bulan posa pulak 2...

Semalam...
Sepanjang bulan posa, aku memang kena masuk petang.. Bukan aku saja semua staf kena masuk petang.. Pukul 1.40PM bawa moto pergi keja bulan2 posa ni memang bukan benda bes macam pergi dating dengan awek2... Dengan cahaya matahari tegak lurus tas kepala xda cover2 memang rasa nak pukul trafiq light ja bila asyik2 merah... Sesampai aku pada salah satu trafic light tiba2 datang mamat india sebelah aku... Beliau makan ais krim.. Sekali aku tengok, tapi aku xdapat kawal mata aku untuk tengok lagi buat kali ke 2 ke 3 dan seterusnya...dem.. Gua suspek ais krim 2 dari spesis ais krim asam boy yang harga 50sen.. Ais krim 50sen 2 bila aku tenung2 lama dah macam ais krim dalam iklan mawi dah...

Slurrpp...slurrpp...slurrp...

erm sedapnya beliau menjilat2 ais krim 2... Ada gaya..

gambar pinjam


P/s Buka posa ni Aku nak makan ais krim 16 batang...Aggghhh...

No comments:

Post a Comment